Sunday, December 23, 2012

~~ Bussiness Planning ~~

Assalamualaikum sume!!!!!

Tyra mintak maaf sebab dah lame sangat tak upload gambar2 hantaran yang gojes2 dan cantik2 dari Tyrazami Collection...(cewahhh!!) sebab sekarang ni agak sibuk mencari plan yang sesuai nak kembangkan bisnes ni... Insyaallah, minggu depan aku akan upload 5 set hantaran sepanjang bulan Disember ni..... Sabar tau!!

Impian aku nak bukak Florist house:-))) yang diberi name 'Tyrazami Florist House'.. Wahhhhh!!! Dengar name pun da rase membuak2 ni perasaan tu!! Ala2 meletopssss giru!! Kihkihkih..... Ya Allah, semoga dipermudahkan dan diberi rezeki yang halal untuk kami.....

Dalam masa terdekat ni sebelum masuk tahun baru nak pegi daftar nama company Tyrazami dulu.. Takut pulak ade orang ciplak name aku ni... Bukan nak buruk sangka, tapi berjaga2 je.... ^^
Ok, aku nak citer la serbe sedikit asal usul minat aku ni... Bagi sape2 yang x suke dengar, opsss, mane leh dengar kan..kihkihkuh...bagi sape2 yang x suke baca, x yah la baca ye... Takut citer aku ni wat korang bosan pulak..... Huhuhu..

Asalnya, 5-10 tahun lepas, memang aku 'ANTI' bunga!! Allergic tu!!! Dalam erti kate lain, Tak Suke 3x!!! Ibu ku memang 'hantu' bunga!! Habis satu rumah decorate bunga.... Aisshhhh!! Sungguh merimaskan!!

Dalam masa yang sama gak, Ibu ku mempunyai kehandalan yang sangat luar biase dalam teknik gubahan hantaran!!! Tapi, sayangnya, masa tu hati aku tak dapat hidayah lagi nak belajar gubah2 ni.... Menyusahkan je rasenye!!!!

Dipendekkan citer, Allah SWT Maha Kaya........ Sebaik aku kawin hujung April 2011 lalu, terus minat ke dunia Gubahan ni... X tau la mane datangnye minat2 tu....so, aku pun mula la belajar sikit2 dengan Ibu ku teknik gubahan yang betul dan cekap... Honestly, Ibu ku ni seorang Pesara Kerajaan berjawatan Setiausaha.... Jadi, paham2 je la ye...hasil keje mereka ni memang sangat halus dan TELITI!!! Perfectionist!!! ( rase tension dan give up pun ade mase ngah blajar tu! Hihihi)
Setahun berlalu..... Kini dah penghujung tahun 2012... Tibe2 'Terminat' pulak dengan Florist ni.... ( malu jugak la... Kene kutuk ngn Mak, sbb dulu aku memang tak suke bunga!) heheheehe...

Akhirnya, hasil perbincangan, pertelingkahan dan pendapat dari 'My Hubby' yang tak jemu2 menyapport aku dari belakang, kami bersetuju ntuk bukak ' Tyrazami Florist House'... !!! Insyaallah, akan dipercepatkan usaha kami itu..... And now tengah me 'research' bahan2 yang diperlukan, kertas kerja, modal dan kawasan yang strategik....... Hard working skit larrrrrrr pas ni!!! Sebab aku rase aku masih nak berkhidmat dengan kerajaan lagi.... Sayang lak dengan keje tetap kalau resign.... Akan difikirkan kelak kalau tak boleh handle nanti... Peace!!

Ok guys, doakan kejayaan kami ye!!!! Dan kepada Ibu ku yang tercinta, jasa mu dan minat mu mendorong aku untuk berjaya seperti hari ini!!!! Thanks a lots mum!!!!!!!

* upload skit pic florist yang aku google tadi.... Cantiknyeeeeeee!!!



No comments: