Thursday, February 28, 2013

Pre-Loved Items For Sale (Baju Kurung Fesyen)

Penuh sangat lemari aku ni.... Mr.Cool dah bising sebab banyak baju yang da berpindah masuk ke dalam lemarinye... so, antara rela, suka dan benci terpaksalah aku "membuang" sesuku dari koleksi baju-baju aku ni.... *sayangnye hati..tapi apekan daya... dah x muat nak masuk baju-baju yang baru*

Semua saiz ni sangat sesuai untuk korang yang badan kecik... lingkungan saiz XS @ S.. bukan nak puji, tapi baju-baju aku memang aku jaga baek punyeeeeee.... cantik lagi... pakai pun 2-3x je.... untung sangat bagi sape2 yang amik...

Biasenye aku suke kalau korang nak COD... tapi kalau nak Post pun leh gak.. *cume malehnye nak beratur kat post office tu..satu perkara yang memang aku x suke* Kalau nak COD, area umah aku je la ye... Bandar Kinrara, Puchong...

Ade macam-macam design, warna, dan gaye.. leh kate keseluruhan koleksi aku materialnye Chiffon.. banyak baju aku ade labuci, tak yah dah korang nak jahit-jahit lagi.. *credit to my lovely mom, sejak beliau pencen ni, habis baju aku satu lemari ilang sket-sket...igtkan mak pinjam... ghupenye die dok jahitkan labuci... hehehehe...syg mak!!*

Details saiz and condition ade kat pic.. ape-ape korang refer situ je la ye.... And kalau ade yang minat atau nak beli terus, call/sms je aku..... konpem aku balas punye.

Sesuku dari koleksi dalam lemari :

Color : Royal Gold + Yellow
Size : XS
Price : RM35
Material : Chiffon + Batik
Status : SOLD
Ni baju Kurung Moden.. tangan kembung, leher bulat... *ikut pesyen Dato' Siti Nurhaliza*.. poyo je aku kan??? Baju ni aku baru pakai sekali tau... tu pun kejap je.. mase wedding sista aku.. Kain baju ni aku contrakan dengan kain batik... cantik sangat.... Kain die belah tau... *dolu-dolu punye ni... now Mr.Cool cakap, "No Belah-Belah hokey.." turut je la kata somi.... tak nak derhaka.. :-)


Color : Orange Strike
Size : XS
Price : RM35
Material : Chiffon + Satin
Status : SOLD
Ni pun baju Kurung moden gak... aku ni peminat fanatik baju kurung moden tau!! memang bayak koleksi baju kurung moden aku... Yang ni lagi best, memang aku TAK PERNAH pakai langsung!! *Gile*. beli tak pakai...* cam biase, kain die pun berbelah jugak....


Color : Black + White
Size : S
Price : RM35
Material : Chiffon
Status : SOLD
Yang ni pun baju Kurung Moden gak... tapi memang design moden sket.. kualiti baju Chiffon.. kat pinggang ade Belt.. Belt tu leh tanggal dan leh pasang... ikut korang le nak pakai belt ke tak nak ke.... ni aku nak let go siap dengan aksesori juntai-juntai tu.. Yang ni kain die tak ade...sebab aku nak pakai lagi.. *aku suka buat kain plain, biasanya aku pilih hitam le.. then leh match dengan banyak baju.. kire tempah baju je... kain sama... hehehe... jimat kan???*


Color : Green & Yellow
Size : XS
Price : RM25 (each)
Material : Chiffon + Satin
Status : SOLD
Kedua-dua baju ni adelah Baju Kurung Pahang.. tak tau nape dorang panggil Kurung Pahang.. agaknye simbolik negeri Pahang kot.. tak pun orang Pahang yang memula cipta baju ni.. ni pun aku baru pakai 2x... sumpah beb!! Kain standed le... Belah jugak.... setiap satu set RM25 je...

Color : Royal Blue
Size : XS
Price : RM50
Material : Chiffon
Status : Available
Dress ni dress kesayangan aku.... aku tempah plain asalnye... dengan kegigihan san semangat berpesyen aku, aku beli batu-batu kristal tu, then aku tampal sendiri..!! *jimat kunun, x nak tempah kedai* hasilnye, not bad dan dress ni memang le cantik meletoppppsss kalau di pakai..

Color : Brown
Size : XS
Price : RM25
Material : Chiffon
Status : SOLD 
Kurung Moden lagi??? yeah..mcm aku dah cakap tadi, aku ni gile kurung moden!! *moden la sangat....*.. baju ni aku nak let go without kain... dah ade labuci..mak jahit jugak... *mom memang suka jahit labuci...* tangan baji ni tangan berkedut... Material baju ni Chiffon jugak...
 
 
Color : Orange & White
Size : XS
Price : RM98
Material : High Chiffon & Lace
Status : Available
Yang ni harganya agak mahal sikit..... sebab baju tu memang aku beli tapi tak pernah pakai..... dan kain tu pulak kain Chiffon material high punye dari Jakel... semeter RM1++... Aku tempah kain ni khas masa aku nikah... Even mahal tapi sanggup buat jugak.... waaaaa..... So, sebab tu harga sepasang baju ni agak mahal sikit aku let go...
 
 

Color : Red + Black
Size : XS
Price : RM25
Material : Chiffon + Sattin
Status : Available
Ni salah satu baju kurung moden favorite aku...hitam merah... memang cantik sangat baju ni.. baru sekali-dua je aku pakai... sangat sesuai utk orang yang bersaiz XS... reason aku jual dah tentu saiz aku skrang ni M.... *Whatttt???!! Kain warna merah dan belah dibelakangnya....

Color : Royal Blue
Size : S
Price : RM15
Material : Chiffon
Status : Available
Ni pulak aku tempah je lebih tapi tak pernah pakai... gileeee???
Hahahahahha... tapi itulah hakikatnya aku.... Material Chiffon... kalau berminat terus call tau!! Baju sahaja.. Kain tak ada...
 
 
 
Color : Royal Blue + Turquoise
Size : Free fit S-M
Price : RM30 (sepasang)
Material : Lyra
Status : SOLD
Peplum chantekkkkkkk sangat kannn? Trending sekarang ni memang gile peplum. tak terkecuali jugak aku yeeee.... dan dengan rasa rendah dirinya, aku terpaksa menjual set peplum ni kerana saiz yang semakin membesar....... Pakai 2-3x je (kain) dan baju pakai 1x je... oowhhh.. sedihnya hati....... :-(
 
 
 
Color : Light Red + Black
Size : Free fit S-M
Price : RM35 (sepasang)
Material : Lyra
Status : SOLD
Peplum chantekkkkkkk sangat kannn? Trending sekarang ni memang gile peplum. tak terkecuali jugak aku yeeee.... dan dengan rasa rendah dirinya, aku terpaksa menjual set peplum ni kerana saiz yang semakin membesar....... Pakai 1x sahaja.. oowhhh.. sedihnya hati....... :-(
 
 
 

10 comments:

Anonymous said...

ada lagi ke baju nji

Tyra dan Zami (Tyrazami) said...

Ano ~ Baju yang mane awk nak ye?

Anonymous said...

baju hitam putih tu.. ada lg ke

Tyra dan Zami (Tyrazami) said...

Ano : baju yang hitam putih tu dah tak ada.... sorry... tapi ada 1 lagi design pre-loved color hitam.. nice jugak...

Tyra dan Zami (Tyrazami) said...

Ano : baju yang hitam putih tu dah tak ada.... sorry... tapi ada 1 lagi design pre-loved color hitam.. nice jugak...

cik tulip said...

cantiknya baju sis :)

jemput ke http://jarijemarisally.blogspot.com/2013/07/preloved-baju-raya.html untuk koleksi baju raya

siap postage.. tq :)

Anonymous said...

sis, baju ada lagi tak?

Tyra dan Zami (Tyrazami) said...

Ano ~ baju yang mana dik?

Anonymous said...

yg kuning ada lagi tak? yg first tu..

Fiza Ariffin said...

Long Dress Chiffon Royal Blue tu ade lagi tak?